بنـــاری شـاهـو

بنـــاری شـاهـو

خوش آمدید
بنـــاری شـاهـو

بنـــاری شـاهـو

خوش آمدید

شهر الکترونیک

شهر الکترونیک عبارتست از شهری که در اداره امور شهروندان از جمله خدمات دولتی و سازمانهای بخش خصوصی آنلاین و بطور شبانه روزی در هفت روز هفته در زمینه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... توسط شبکه های کامپیوتری با کیفیت مناسب ارائه خدمات می کند. شهر الکترونیک یک شهر اطلاعاتی و در عین حال یک شهر جهانیست زیرا جهانی شدن در جهان واقعی متاثر از سرمایه و حمل و نقل و در جهان مجازی متاثر از ارتباطات است.

امروزه شهر مجازی بدون شهر واقعی و شهر واقعی بدون شهر مجازی ناکارآمد و بی معناست. شهر الکترونیک یکی از خواستگاه های مدیران شهری و شهروندان در عرضه و مورد استفاده قرار دادن خدمات شهری است. در شهر الکترونیک علاوه بر اینکه شهروندان در شهر مجازی و در وزارتخانه های و سازمانهای الکترونیک حرکت می کنند قادرند خدمات جاری خود از جمله خریدهای روزمره را از طریق شبکه انجام دهند. البته باید به این نکته توجه کرد که شهر الکترونیک شهری واقعی و دارای شهروند، اداره ها و سازمانهای مختلف و... است که در آن فقط ارتباطات و برخی تعامل های اجتماعی و تامین بخش عمده ای از نیازهای روزمره از طریق اینترنت صورت می گیرد.

می توان بیشترین ویژگیهای این شبکه اطلاع رسانی را در شبکه حمل و نقل شهری و اطلاع رسانی درمورد حوادث غیرمترقبه جستجو کرد که در زمان بروز حوادث با توسل به سیستم می توان در کمترین زمان، بحران پیش آمده را در منطقه مدیریت کرد.

 

محمدصالح احمدی، دانشجوی دکترای جغرافیا و برنامه ریزی شهری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد